10 הדיברות למיתוג אישי שלך ושל העסק שלך:

25.4.2014

 

 

בחרתי לכתוב את הכתבה הנוכחית מתוך השטח החי, אותו אני מכיר מקרוב ומתוך הבנה שמיתוג דיגיטלי הינו נושא חשוב לכל עסק. בהיותי מאמן טכנולוגי, אני מסייע לבעלי עסקים ולבכירים בארגונים להתמודד עם האינטנסיביות שהעידן הטכנולוגי מביא עימו: פרסום ושיווק באינטרנט; שמירה על קשר עם לקוחות וגיוס לקוחות חדשים; להיות בכל מקום (כמעט) בכל זמן, הלוא מדובר בכל עניין הרשתות החברתיות; לייצר תוכן מעניין, רלוונטי ובולט ויזואלית; וכיוצא באלה. לצורך כך, אני מקיים סדרת מפגשים, במהלכם אני דואג לצייד כל לקוח במירב הכלים הדיגיטליים שחיוניים לצורך הצלחת המשימה, לצורך מיתוג דיגיטלי אולטימטיבי.

נקודת ההנחה של הכתבה הנוכחית היא שישנו ריבוי מתמיד של חידושים טכנולוגיים, דבר זה יוצר הצפה שעשויה לערפל במקצת את היכולת של בעלי העסקים להבין מה בעצם עליהם לעשות ובמה להתמקד כדי להישאר "על המפה" בזירה הדיגיטלית.

אלו הן 10 הדיברות למיתוג אישי שלך ושל העסק שלך:

1.דף עסקי בפייסבוק: הרשת החברתית מהווה זירה חיונית לכל עסק בשלושה מישורים: פרסום, גיוס לקוחות חדשים ושמירה על קשר עם מאגר לקוחות קיים (הלייקים של העמוד). לצורך כך: כל עמוד עסקי צריך להיות מתוחזק כראוי, עם פוסטים עדכניים, העלאת תכנים רלוונטיים וכן קידום העמוד כדי שיזכה לקבל מספר רב של לייקים, המתורגם לחשיפה גבוהה של גולשים לפרסומי העמוד של העסק, העלאת תמונת נושא הולמת ועוד.

2. פרופיל אישי בפייסבוק: לצד קיום דף עסקי, חשוב שכל בעל עסק יתהדר בפרופיל פייסבוק אישי וראוי (תמונת פרופיל הולמת, כתיבת "אודות" במידת הרצוי ועוד).

3.פרופיל אישי בלינקדאין: רשת לינקדאין שונה משאר הרשתות בהיותה מיועדת ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין החברים בה. לכן, חשוב מאד לא לוותר ולדאוג שיהיה לכם חשבון ברשת החברתית הייחודית הזו ובכך תעלו את המוניטין העסקי שלכם בקרב קהילות רלוונטיות יותר (כמו לקוחות פוטנציאליים או חברות ועסקים בעלי עניין).

4.חשבון גוגל+: בנוסף על היותה של Google+ רשת חברתית שכמובן כל עסק צריך להיות פעיל בה, מי שמוריד את האפליקציה לטלפון הנייד, יזכה לגיבוי תמונות יעיל ומהיר.

5.שימוש באינסטגרם: אט אט, הרשת צמחה באופן מרשים וזאת ככל הנראה בזכות האלמנט הויזואלי שהיא מצטיינת בו. אינסטגרם היא רשת חברתית בעיקר של תמונות שממחישה עד כמה תוכן ויזואלי מוכר ועובד מצוין. כך לדוגמא, תוכלו לראות חשבונות אינסטגרם של שפים מוכרים שמעלים מנות ומטעמים שהם מכינים וגורפים תשומת לב רבה וכן העלאת תמונות של לקוחות ממסעדות, דבר שעובד מצוין עבור המסעדות.

6.חברות בטוויטר: לא מספיק לדעת לעשות LIKE, צריך גם לדעת לצייץ: מדובר ברשת חברתית נוספת שהייחודיות שלה היא המידיות והמהירות של הפרסומים שבה, הרשת עלתה לכותרת לא מעט בזכות היותה מתעדכנת בכל רגע ומאפשרת לחברים בה לשלוט ולדעת כל מה ש"חם" מסביב.

7.חשיבות הניוזלטר: תתפלאו, למרות הרשתות החברתיות שאוזכרו מעלה בהיותן מהירות, זמינות ונגישות, עדיין עניין הניוזלטר עובד מצוין ולעיתים מתאים יותר. כידוע, ניוזלטר הוא מכתב דיגיטלי שנשלח אחת לזמן מסוים (אחת לשבוע, אחת לחודש) ובו מידע שהעסק מפרסם ומשתף את קהילת הלקוחות שלו (באמצעות דוא"ל). שני היתרונות הבולטים הם הפן האישי שאין ברשת חברתית (הניוזלטר נשלח באופן אישי למייל של כל לקוח) וכן האפשרות לרכז מידע בקובץ אחד שמאפשר ללקוח להיחשף בבת אחת למידע רב שמעוצב בצורה מרהיבה ומסודרת לעין.

8.פתיחת ערוץ יוטיוב: אם עסקינן בחשיבות ההיבט הויזואלי בעידן הטכנולוגי אזי הנקודה הנוכחית היא ה-TOP. בעלי עסקים התחילו להבין את כוחם של סרטונים כמושכים לקוחות וכבעלי כוח השפעה. היום חשוב שלכל עסק יהיה ערוץ יוטיוב אליו יכול להעלות סרטונים עסקיים, החל מסרטון תיאור העסק עם תמונות אטרקטיביות של העובדים והמקום וכלה בסרטון על מוצרי דגל של החברה ועוד.

9.הקמת אתר אינטרנט: לצד כל הפלטפורמות הללו, איך אפשר בלי פתיחת אתר אינטרנט ובו כלל המידע של העסק: תמונות, תיאור, אודות, קהל יעד, יצירת קשר ועוד. חשוב מאד לתחזק את האתר באופן שוטף, לדוגמא: לעדכן תמונות, מבצעים ועוד. כיום, ניתן לקדם את האתר כך שתצברו מאגר גולשים נרחב וכך גם חשיפה גבוהה יותר לתכנים.

10. בניית מצגת עסקית: נקנח בנישה שונה מכל שנכתב לעיל, הדורשת לכאורה יותר התעסקות והשקעה. מצגת עסקית היא דבר שצריך להיות לכל בעל עסק "בשלוף". הצטיידות בכלי זה מאפשרת לכם להציג את עצמכם בצורה רצינית, הולמת, מבלי שתשכחו מידע חשוב ובאופן ויזואלי נאה ומרשים.את המצגת תוכלו לשלוח ללקוחות במייל, היא תהיה שימושית למקרים של שיתופי פעולה פוטנציאליים עם חברות אחרות, חיונית לישיבות עסקיות ועוד.

כלל הפלטפורמות הדיגיטליות הללו יסייעו לכם ביצירת מיתוג אישי ועסקי ראוי, נכון וחשוב שישרת את צרכי העסק בצורה חכמה ונבונה. אני מודע לכך, שייתכן שזה נשמע כעת כתחילתה של עבודה לא פשוטה, אך מניסיוני האישי וממה שאני פוגש במציאות: הסבלנות משתלמת והעבודה נושאת פירות די מהר. יצירת תשתית דיגיטלית זו והשקעה בשלב ההקמה ובתחזוקה השוטפת יסייעו לכם בעתיד להצמיח את העסק בהצלחה ותהיו מסוגלים להתמודד עם אתגרי הטכנולוגיה העומדים בפני בעלי העסקים בצורה אידיאלית.